کتابی با عنوان جغرافیای شرکتی (با مقدمه جغرافیای اقتصادی نوین) توسط آقای دکتر علیرضا محمدی به چاپ رسید . لازم به ذکر است آقای دکتر علیرضا محمدی عضو هیئت علمی گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، فوق دکتری در جغرافیا و برنامه ریزی (گرایش آمایش / برنامه ریزی فضایی) از دانشگاه تهران می باشند.
دکتر علیرضا محمدی
چکیده کتاب:
درآمدی بر جغرافیای شرکتی
شرکتها و بنگاه های اقتصادی در بخش های مختلف خدماتی، صنعتی، کشاورزی و بخش چهارم اقتصاد بوجود آورنده ی پدیده های جغرافیایی ویژه ای هستند که پیش از این کمتر به این مباحث در جغرافیا پرداخته شده است. این کتاب به بررسی و تحلیل رفتار فضایی و کارکردی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی دانش بنیان در فضای جغرافیایی می پردازد. جغرافیای شرکتی زمینه ای نو برای پژوهش در خصوص رفتار فضایی و کارکردی شرکت ها در فضای جغرافیایی است. این کتاب در سال 1392 توسط انتشارات آذرخش منتشر شده است. این کتاب، مطالعه کتاب به علاقه مندان رشته جغرافیا در مقاطع ارشد و دکتری و همچنین تمامی فعالان در بخش اقتصادی که در حوزه ی خدمات شرکتی سروکار دارند، پیشنهاد می شود . جغرافیای شرکتی به دنبال تحلیل مکان گزینی، پیامدها و آثار فعالیت های شرکتی در بستر جغرافیایی آن است و به دنبال ترویج این پندار است که لازم است شرکت ها (صنعتی، خدماتی و غیره) در فعالیت های خود به اصول توسعه پایدار پایبند باشند. این امر مستلزم در پیش گرفتن راهبردهای مکانی است.