سومین همایش صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست امروز 18 اسفند 1395 بطور رسمی با سخنرانی پروفسور جبرائیل رزمجو رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی آغاز شد.
در این همایش پروفسور رزمجو ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان در مراسم و مهمانان، در مورد اهمیت حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط زیست سخنانی را ایراد فرمودند.
گفتنی است این همایش به همت انجمن های علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی و با مشارکت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، شهرداری اردبیل، استانداری و اداره محیط زیست استان برگزار می شود.
در همین راستا برنامه های علمی - فرهنگی مختلفی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی به شرح ذیل اجرا می شود:
1-برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع حفظ و احیاء منابع طبیعی و محیط زیست
2- برگزاری غرفه های تخصصی و فعالیت انجمن های دانشجویی منابع طبیعی
3- سخنرانان کلیدی با موضوع اهمیت حفظ طبیعت
4- معرفی فعالیت های گروه دوستدار طبیعت همزاد
همچنین کارگاه های آموزشی تخصصی به شرح ذیل برگزار می شود:
1- کاربرد نرم افزار DIP در تحلیل خشکسالی
2- استاندارد و درجه بندی چوب
3- آموزش هرس درختان
4- اثرات کم آبیاری و مدیریت کود نیترات در کاهش آلودگی ها
5- کاربرد GPS در تهیه نقشه های خاک
6- رویکرد نوین در ارزیابی اقتصادی طرح های منابع طبیعی