رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در دیدار نوروزی با اساتید و کارمندان دانشگاه مطرح کرد: سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه‌های مختلف خواهد بود

 | تاریخ ارسال: 1403/1/14 - 14:29 | 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، عمرانی، فرهنگی و غیره خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر اسماعیل چمنی ۱۴ فروردین در دیدار نوروزی هیأت رئیسه دانشگاه با اساتید و کارمندان ضمن تبریک سال نو، آرزوی قبولی طاعات و عبادات و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای ایران اسلامی و دانشگاه محقق اردبیلی، شهادت جمعی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر اثر حمله هوایی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را تسلیت گفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه محقق اردبیلی از لحاظ عملکرد جزو دانشگاه‌های برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و روی این دانشگاه حساب ویژه‌ای در سطح کشور باز شده است، افزود: بر این مهم اعتقاد دارم که جو داخل دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که همه کارمندان و اساتید با عرق خاصی خدمت کنند و اجازه ندهند تا عموم مردم نسبت به نظام و کشور بدبین شوند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه به لطف و تلاش تک تک همکارانمان در دانشگاه محقق اردبیلی توانسته‌ایم تا جای ممکن در زمینههای مختلف موفق عمل کنیم، تصریح کرد: در تلاشیم تا در سایه قانون تمامی مسائل و مشکلات را برای پیشبرد رسالت دانشگاه و دستیابی به اهداف والا برطرف نماییم.
وی با تاکید بر اینکه کارمندان و اساتید برای خلاقیت در انجام وظایف خود نیاز به آرامش دارند، ادامه داد: در همین راستا می‌کوشیم تا همکاران ما مشکلی در زمینه رفاهی و خدماتی نداشته باشند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: در نظام اسلامی آنچه ما را از هم جدا می‌کند، تقوا است؛ همه با هم برادر و برابریم و جایگاه، برتری کسی را نشان نمی‌دهد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سال پیش رو از لحاظ مالی سال آرامی برای دانشگاه ما خواهد بود، افزود: اعتبارات لازم به حوزه‌های مختلف تزریق شده و به لطف پروردگار متعال شاهد افتتاح‌های خوبی در حوزه‌‍‌های مختلف خواهیم بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح‌نیا مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اذعان به پر خیر و برکت بودن سال ۱۴۰۲ برای دانشگاه محقق اردبیلی، اشاره کرد: با توجه به ظرفیت بالای تمامی اساتید و کارمندان دانشگاه محقق اردبیلی و با همت و همدلی‌ میان همکاران، با یاری خدا در سال ۱۴۰۳ امیدواریم تا دانشگاه را به جایگاهی ممتاز، رفیع و درخور نام محقق اردبیلی برسانیم.
دکتر یونس پوربیرامی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی نیز به ارائه گزارش عملکرد این دانشگاه طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: طبق این گزارش میزان هزینه‌های گرنت و سایر پرداخت‌های پژوهشی افزایش ۲ و نیم برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۳ برابری نسبت به سال ۱۳۹۹، در حوزه پاداش مقاله نیز افزایش ۳ برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ و نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش بیش از ۵ برابری، در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی نیز برای سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵ میلیارد خرج شده و ۱۱ میلیارد دیگر نیز بعد از تعطیلات در اولین فرصت هزینه خواهد شد؛ میزان افزایش هزینه تجهیزات نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک ۳.۵ برابر است. در ضمن دلیل بالا بودن میزان هزینه تجهیزات در سال ۱۳۹۹ اخذ وام می‌باشد که اقساط آن نیز توسط مدیریت جدید پرداخت می‌شود.
وی افزود: در حوزه آموزشی نیز عملکرد دانشگاه بسیار عالی بود؛ بطوریکه بودجه اختصاص یافته به معاونت آموزشی افزایش نزدیک به ۲ برابری، بودجه اختصاص یافته به دانشکده‌ها بابت انجام امور آموزشی نیز افزایش نزدیک به ۴ برابری و علاوه بر موارد ذکر شده میزان درآمد اختصاصی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی نیز افزایش چشمگیری داشته است.
مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ضمن اشاره به عملکرد تربیت‌بدنی و فوق‌برنامه حوزه دانشجویی و مقام‌های ورزشی کسب شده توسط دانشجویان در سال گذشته، عملکرد دانشگاه در حوزه دانشجویی طی دو سال قبل را فوق العاده و عامل آنرا افزایش بیش از ۱۰ برابری بودجه این حوزه دانست.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه تغذیه بیشترین هزینه بخش دانشجویی را شامل می‌شود، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱ میلیارد ریال برای بخش تغذیه هزینه شده بود، در حالیکه این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۴۹۶ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است. در حوزه رفاهی و خوابگاهی میزان بودجه تخصیص یافته افزایش بیش از ۷ برابری داشته است. در حوزه ورزش و فوق برنامه نیز سال ۱۴۰۰ کلا ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال هزینه شده بود؛ در حالی که سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۵ میلیارد ریال در این بخش هزینه شد.
وی کسب مقام‌های متعدد استانی و کشوری توسط دانشجویان و همچنین رضایتمندی بیشتر دانشجویان را نتیجه هزینه‌کرد در بخش دانشجویی و توجه ویژه به این بخش دانست.
مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که افزایش آن سبب بهبود وضعیت دانشگاه در اکثر بخش‌ها می‌شود را درآمد اختصاصی و افزایش درآمد اختصاصی را منجر به تضمین توسعه پایدار دانشگاه دانست و بیان کرد: میزان درآمد اختصاصی دانشگاه افزایش بیش از ۵ برابری داشته و منجر به تزریق بودجه متناسب به اکثر بخش‌های دانشگاه شده است.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رشد نزدیک ۱۳ برابری اعتبارات حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی، گفت: در سایه این عنایت ویژه به بخش فرهنگی، مقام‌ها و افتخارات متعدد استانی و کشوری توسط فعالان فرهنگی دانشگاه بدست آمده و تقدیر ویژه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را در پی داشته و موجب رضایت بزرگان استان شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که اهمیت بسزایی در توسعه دانشگاه دارد بخش عمرانی و مدیریت فضای فیزیکی است، افزود: در سال ۱۴۰۲ راه مواصلاتی خوابگاه‌های خیرین، محوطه دانشکده نمین، محوطه مزرعه بابلان،  دیوار چینی دانشکده مغان و غیره هزینه‌های عمرانی دانشگاه بوده است. همچنین میزان اعتبار عمرانی کل حدود ۴ برابر افزایش داشته است. میزان اعتبار هزینه شده برای تعمیرات اساسی(ایجاد سالن دفاع برای دانشکده فنی مهندسی، سالن جلسات برای دانشکده ادبیات و علوم انسانی، ساختمان موتورخانه آشپزخانه برای صنعتی‌سازی سلف سرویس، ساختمان دو اتاقه خدمات، موتورخانه‌های خوابگاه‌های کوثر، رحیمی و خوابگاه ولایت،کف‌سازی سالن‌های ورزشی و مناسب‌سازی ساختمان یونیون برای معاونت‌های دانشجویی و آموزشی و ایجاد کلاس‌های جدید جهت مدیریت حضور دانشجویان خارجی در دانشکده‌ها) نیز افزایش نزدیک ۶ برابری داشته است.
مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: در حال حاضر همه پروژه‌های عمرانی دانشگاه به متراژ ۱۹ هزار متر مربع ( ۴ بلوک خوابگاه متاهلین، فاز دوم دانشکده ادبیات و علوم انسانی، خوابگاه برادران، استخر ورزشی، بلوک ۳ دانشکده فنی و مهندسی و رصد خانه) فعال بوده و اعتبارات متناسبی برای توسعه آنها در سال جدید در نظر گرفته شده است که امیدواریم تعدادی از آنها از جمله دو بلوک خوابگاه متاهلین و فاز ۲ دانشکده علوم انسانی در سال جدید افتتاح و به بهره برداری برسد. همچنین در سالجاری پروژه‌های گلخانه و سوله غذاخوری جدید در سایت شرقی بر پروژه های فعلی اضافه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اثرات افزایش چندین برابری درآمد اختصاصی در تمامی بخش‌ها به وضوح قابل مشاهده است.
گفتنی است در ادامه معاونان، دبیران شورای صنفی اساتید و کارمندان و جمعی از کارکنان دانشگاه به ارائه بیانات خود پرداختند.
پایان خبر


CAPTCHA
دفعات مشاهده: 325 بار   |   دفعات چاپ: 13 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر