روابط عمومی

EN | AR | AZ |

برگزاری نشست بررسی نحوه نمایه‌سازی مجلات در بانک‌های اطلاعاتی معتبر بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی

نشست بررسی نحوه نمایه‌سازی مجلات در بانک‌های اطلاعاتی معتبر بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نشست بررسی نحوه نمایه‌سازی مجلات در بانک‌های اطلاعاتی معتبر بین‌المللی به منظور تشریح فنی موضوع، بحث و تبادل نظر جهت آشنایی با نوع نیازهای متناسب با نشریات، هماهنگی و ارتقای هدفمند نشریات، راهکارها و الزامات ورود به نمایه‌های بین‌المللی با حضور ویدئوکنفرانسی مدیرکل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشاور نمایه‌سازی مجلات این وزارت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
دکتر نژاد ابراهیمی مدیرکل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سیاست‌های وزارت علوم در خصوص مجلات را تشریح کرد و گفت: نمایه‌سازی مجلات باعث می‌شود دستاوردهای علمی دانشگاه و کشور، رویت‌پذیری جهانی داشته باشد.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در دانشگاه محقق اردبیلی به خصوص در حوزه پژوهشی، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک نتایج ماندگار این تلاش‌ها مشخص خواهد شد.
دکتر جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این نشست گفت: تلاش‌ها و حمایت­‌های همه­‌جانبه ریاست دانشگاه و  برگزاری نشست‌های متعدد و همکاری‌ اعضای هیات علمی، یاوران علمی و دانشجویان، باعث شده است که در چند سال اخیر، دانشگاه محقق اردبیلی در اکثر رتبه بندی‌های ملی و بین‌المللی درخشان ظاهر شود.
وی افزود: در دانشگاه محقق اردبیلی نزدیک به ۴۰ مجله در حال انتشار یا در حال انجام فرآیند انتشار وجود دارد و از مجلات فعال، ۱۱ مجله دارای رتبه بوده و یکی از مجلات در اسکوپوس با چارک ۳ نمایه می‌شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به راهکارهای  ارتقای مجلات و تلاش‌های انجام شده در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این خصوص، تاکید کرد: برنامه‌های در حال اجرا و نتایج رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی، نشان از پیشرفت و توسعه‌ علمی روزافزون دانشگاه می‌باشد و افق آینده روشنی را برای دانشگاه نوید می‌دهد.
دکتر موسی ترابی مدیر پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بهبود و راه­‌اندازی مجلات جدید دانشگاه، گفت: این تدابیر به منظور افزایش رویت‌پذیری جهانی دستاوردهای علمی دانشگاه از طریق نمایه‌سازی مجلات علمی انجام می‌شود که در نهایت با تلاش همکاران این تلاش‌ها منجر به افزایش شهرت و اعتبار دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی شده و خواهد شد.
دکتر کبیری مشاور نمایه‌سازی مجلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به بررسی مبسوط و تخصصی همه مجلات دانشگاه با تاکید بر نقاط قوت و ضعف پرداخت و برای هر یک از مجلات علمی پتانسیل‌های نمایه‌سازی پیشنهادی و راه‌های رفع نواقص موجود را توضیح داد.
گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در نشست و ارکان مجلات، نقطه نظرات و سئوالات خود را در خصوص راهکارهای ارتقای مجلات مطرح و پاسخ‌های لازم را دریافت نمودند. همچنین پس از این بررسی‌ها، مقرر گردید مجلات موجود در دانشگاه محقق اردبیلی در سه گروه تقسیم بندی شوند تا در نشست‌های بعدی به طور جداگانه و تخصصی بررسی و راهکارهای لازم برای نمایه‌سازی آنها مورد بررسی و انجام قرار گیرد.
پایان خبر



CAPTCHA

مطالب مشابه


دفعات مشاهده: 158 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر