جلسه دفاع از پایان نامه دانشجوی کارشناسی ارشد گیاهان دارویی آقای مهندس رحیم حسین زاده یدی درق با عنوان "ارزیابی فیتوشیمیایی گیاهچههای حاصل از باززایی مستقیم تحت مقادیر هورمونی مختلف در گیاه بادام تلخ" برگزار گردید. دکتر نورالدین حسینپورآزاد و دکتر قربانعلی نعمتزاده بعنوان اساتید راهنما و دکتر علی شاهی قرهلر و خانم مهندس رقیه اصغرزاده بعنوان مشاور هدایت این پایاننامه را بر عهده داشتند. داوری جلسه هم آقای دکتر حسن ملکی بودند. از نتایج این پایان نامه بهینهسازی محیط کشت با تیمار هورمونی مناسب جهت باززایی مستقیم گیاهچهها با کاررایی بالا از ریزنمونههای گیاه بادام تلخ جهت تولید متابولیتهای ثانویه بود. از جمله متابولیتهای شناسایی شده در محتویات متابولیتی گیاهچههای باززایی شده که به روش کروماتوگرافی گازی مجهز به طیف سنج جرمی انجام پذیرفت، می توان به متابولیت های با ارزشی همچون آریستولن، استیگماسترول، توکفرول و پیروگالول اشاره نمود که قابلیت استفاده در صنایع دارویی و غذایی را دارند.